Tytuł projektu: | Budowa części ulicy Kolejowej, przebudowa odcinków ulicy Grabowej i Sosnowej oraz remont ulicy Modrzewiowej od ul. Jana Pawła II do ul. Akacjowej w Podkowie Leśnej |
Dofinansowanie: | 1.834.545,00 zł |
Ogólny opis projektu:
Inwestycja obejmuje budowę części ulicy Kolejowej, przebudowę odcinków ulicy Grabowej i Sosnowej oraz remont ulicy Modrzewiowej od ul. Jana Pawła II do ul. Akacjowej w Podkowie Leśnej (powiat grodziski) o łącznej długości ok. 730 m. Drogi te są klasy D. Ulice Sosnowa i Grabowa mają charakter lokalny i pełnią funkcję dojazdu do innych dróg lokalnych na terenie miasta i przyległych posesji, ulica Kolejowa stanowi połączenie z powiatem pruszkowskim, natomiast ulica Modrzewiowa stanowi połączenie do drogi powiatowej klasy Z.
Prace polegają na wykonaniu jezdni 1x2 pasa ruchu i szerokości jezdni 4,5 – 5 m wraz z podbudową z kruszywa i nawierzchnią z betonu asfaltowego lub kostki betonowej (w zależności od ulicy). Po obu stronach jezdni usytuowane są pobocza o szerokości 0,75 – 0,90 m. Zjazdy zaprojektowano dostosowując je do szerokości bram. Krawędzie jezdni oraz zjazdów ograniczono wtopionymi opornikami betonowymi.
Odprowadzenie wód powierzchniowych i roztopowych z jezdni będzie realizowane za pomocą systemu drenażu francuskiego (ul. Grabowa i Sosnowa), studni chłonnych (ul. Kolejowa) oraz na pobocza (ul. Modrzewiowa).
W ciągu ulicy Kolejowej zaprojektowano 3 progi zwalniające.
Dodatkowo na ulicy Grabowej przewiduje się usunięcie kolizji z istniejącą siecią telekomunikacyjną oraz przebudowę linii napowietrznej, polegającą na zmianie posadowienia istniejących słupów zgodnie z planami i schematami przebudowy wskazanymi w dokumentacji projektowej.
Tytuł projekru: | Remont ulicy Orlej oraz przebudowa ulicy Sokolej |
Dofinansowanie: | 4 615 000,00 zł |
Całkowita wartość inwestycji: | 6 346 800,00 zł |
Ogólny opis projektu:
W ramach inwestycji zostanie wykonany remont ul. Orlej na odcinku o długości 780 mb oraz przebudowa 879 mb ul. Sokolej w Podkowie Leśnej. Wykonana zostanie nawierzchnia bitumiczna z betonu asfaltowego o szerokości 5,0 m (przekrój poprzeczny dwuspadowy, pochylenie 2%). Skrzyżowania z drogami poprzecznymi zaprojektowano jako wyniesione (10 cm, przy rampie najazdowej o dł. 1 m i spadku 10%). Krawędzie jezdni i zjazdów ograniczono opornikami betonowymi, pobocza wykonano z płyt ażurowych. Nawierzchnia powierzchni najazdowej wyniesionych skrzyżowań, progów zwalniających i zjazdów wykonana zostanie z kostki. Inwestycja obejmuje wykonanie przepustu o wymiarach w świetle 150 x 100 cm, z żelbetowych elementów prefabrykowanych (cz. przelotowa) oraz w konstrukcji żelbetowej monolitycznej (cz. czołowa). Nawierzchnia zjazdów, chodników oraz skrzyżowań wykonana będzie z kostki betonowej. Przewiduje się również usunięcie kolizji z istniejącą siecią telekomunikacyjną oraz przebudowę linii napowietrznej nN-04 kV, polegającą na zmianie posadowienia istniejących słupów zgodnie z planami i schematami przebudowy wskazanymi w dokumentacji projektowej. Odprowadzenie wód powierzchniowych i roztopowych z jezdni będzie realizowane powierzchniowo, poprzez odpowiednie ukształtowanie spadków podłużnych i poprzecznych jezdni, na pobocze, a następnie poprzez rozsączenie wód do gruntu. Zaprojektowana pod poboczem wymiana gruntu, pozwala na zwiększenie chłonności podłoża oraz odprowadzenie nadmiaru wód do naturalnego odbiornika w rejonie km 0+490 (również poprzez zastosowanie prefabrykowanych elementów systemu drenarskiego). Inwestycja obejmuje także wprowadzenie nowej stałej organizacji ruchu. Głównym obszarem inwestycji będzie jednak infrastruktura drogowa. Odwodnienie będzie elementem uzupełniającym.