Logo Miasto-Ogród Podkowa Leśna
Powróć do: Dotacje

Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg

 

Tytuł projektu: „Rozbudowa ulicy Zachodniej w Podkowie Leśnej”
Program: Zadanie zrealizowane w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Dofinansowanie: 360.000,00 zł

 

Ogólny opis projektu:

W ramach inwestycji zostanie wykonana droga o długości 370 mb z nawierzchni bitumicznej o szerokości 5,00 m o przekroju dwuspadowym. Skrzyżowania z drogami poprzecznymi zaprojektowano jako wyniesione. Szerokości zjazdów dostosowane zostały do szerokości bram, a w miejscach połączenia z jezdnią zastosowano skosy 1:1 na długości 1 m. Krawędzie jezdni ograniczono obniżonymi betonowymi opornikami drogowymi, krawędzie chodnika obrzeżami betonowymi, a zjazdów opornikami wtopionymi. Odwodnienie projektowanej ulicy odbywać się będzie za pomocą odpowiednich spadków poprzecznych do poboczy. Następnie woda opadowa i roztopowa będzie odprowadzana do studni chłonnych za pomocą wpustów zlokalizowanych przy krawędzi jezdni. Istniejące włazy i studnie zostaną wyrównane do poziomu projektowanych ciągów. 

Do projektu została opracowana stała organizacja ruchu. W ramach projektu przewiduje się również usunięcie kolizji z istniejącą siecią telekomunikacyjną i elektryczną. Docelowo ruch pieszych odbywać się będzie po chodniku (na jego długości). Na pozostałej części drogi ruch pieszych będzie odbywał się po poboczu z wzmocnionym kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie.


 

 

Tytuł projektu: Przebudowa ulicy Warszawskiej w Podkowie Leśnej
Program: Zadanie zrealizowane w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Dofinansowanie: 520.965,32 zł

 

Ogólny opis projektu:

Przedmiotem inwestycji jest przebudowa ulicy Warszawskiej, na odcinku od ulicy Słowiczej do ulicy Brwinowskiej polegająca na wykonaniu jezdni 1x2 pasa ruchu i szerokości jezdni 5 m wraz z podbudową z kruszywa łamanego o grubosci 30 cm i nawierzchni bitumicznej, zjazdów  do posesji z kostki betonowej na podbudowie z kruszywa łamanego, chodnika z kostki betonowej na podbudowie z kruszywa łamanego, zabezpieczeniu elementów infrastruktury sanitarnej i gazowej, przebudowie urządzeń telekomunikacyjnych oraz wykonanie odwodnienia.

W celu uspokojenia ruchu na projektowanym odcinku drogi zaprojektowany został jeden szykan mniej więcej w połowie długości odcinka. Na całej długości projektuje się chodnik, który będzie miał szerokość 1,5 m (oddalony od jezdni) oraz 2,0 m (na odcinku przyległym do jezdni). Zaprojektowane jest jedno przejście dla pieszych z płytami "dotykowymi" dla osób niedowidzących przez ulicę Warszawską przy ul. Brwinowskiej. Na całej długości ulicy Warszawskiej woda z pasa drogowego będzie zbierana do studzienek ściekowych betonowych DN500 (wyposażonych w osadnik 0,8 m) i następnie przetransportowana w sposób grawitacyjny do systemów retencyjno - rozsączających  zlokalizowanych w najniższych punktach niewelety.