Tytuł projektu: | Przebudowa ulicy Mickiewicza |
Program: | Rządowy Fundusz Inicjatyw Lokalnych |
Dofinansowanie: | 362 850,00 zł |
Całkowita wartość inwestycji: | 362 850, 00 zł |
Ogólny opis projektu:
Zakończyły się prace budowlane związane z przebudową ulicy Mickiewicza na odcinku od ulicy Reymonta do ulicy Sienkiewicza, wykonana została nowa jezdnia o szerokości 4,50 m o nawierzchni bitumicznej, zjazdy i dojścia do furtek z kostki betonowej oraz odwodnienie pasa drogowego za pomocą drenażu „francuskiego” i podziemnych skrzynek retencyjno- rozsączających. Cały system odwodnienia tego odcinka Mickiewicza pozwoli na zatrzymanie na terenie miasta ponad 400 m³ wód opadowych rocznie. Wprowadzona została nowa organizacja ruchu, w ramach wymuszenia spowolnienia ruchu wykonane zostanie skrzyżowanie wyniesione z ulicą Sienkiewicza oraz specjalne azyle.
Cel projektu:
Sfinansowanie zadania inwestycyjnego przez jednostki samorządu terytorialnego zgodnie z Uchwałą Nr 102 Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2020 (DZ.U. z 24 lipca 2020, poz. 662).
Tytuł projektu: | Przebudowa ulicy Sasanek |
Program: | Rządowy Fundusz Inicjatyw Lokalnych |
Dofinansowanie: | 510 760,00 zł |
Całkowita wartość inwestycji: | 525 936,88 zł |
Ogólny opis projektu:
Zakończyła się przebudowa ponad 300 metrowego odcinka ulicy Sasanek. W ramach zadania został przebudowany odcinek od ulicy Bluszczowej do wysokości przepustu na rowie melioracyjnym Rs 11 oraz skrzyżowanie z ulicą Głogów i prawie 40 metrowym odcinkiem ulicy. Ulica Sasanek posiada system odwodnienia umożliwiający zatrzymanie całego spływu wód opadowych z nawierzchni do systemu drenażu i studzienek chłonnych. Organizacja ruchu zakłada wprowadzenie strefy zamieszkania z limitem prędkości pojazdów mechanicznych 20 km/h. Zaprojektowano szykany zawężające pas ruchu, które mają wymusić spowolnienie. Geometria drogi z odchyloną osią także ma wpłynąć na bezpieczeństwo, jednak głównym jej zadaniem jest wygospodarowanie większego pobocza w bardzo wąskim pasie drogowym i spływ w miejsce pożądane wody opadowej. Niecka zbierająca wodę, wypełniona kruszywem wokół drenażu, wyłożona jest geowłókninami, które muszą spełniać warunki rozdziału, separacji i filtracji oraz rozpraszać naprężenia jak również posiadać właściwości pozwalające na skuteczny transport poziomy wody w tych warunkach. Woda w geowłókninie powinna być transportowana jak najwolniej przez jak największą ilość porów. Na końcu trafia do systemu studzienek chłonnych o perforowanej powłoce, co wspomaga infiltrację wody w głębsze warstwy gleby.
Cel projektu:
Sfinansowanie zadania inwestycyjnego przez jednostki samorządu terytorialnego zgodnie z Uchwałą Nr 102 Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2020 (DZ.U. z 24 lipca 2020, poz. 662).