Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Podkowa Leśna zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z dnia 8 maja 2019 r. poz. 848). Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://podkowalesna.pl/ i Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Podkowa Leśna (BIP) https://bip.podkowalesna.pl/ .
Dostępność cyfrowa
Strona internetowa Urzędu Miasta Podkowa Leśna oraz BIP są częściowo zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń.
Niezgodności:
Wyłączenia:
Strona internetowa posiada narzędzie mające polepszyć dostępność strony wywoływane ikonami:
pozwalające m.in. czytać stronę, zmienić motyw kolorystyczny na stronie.
Strona podmiotowa BIP posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
wersja kontrastowa (czarne tło, żółte litery),
Dostępność architektoniczna
W budynku Urzędu Miasta Podkowa Leśna przy ul. Akacjowej 39/41 w Podkowie Leśnej dostosowano dla potrzeb osób niepełnosprawnych podjazd z możliwością wjazdu na korytarz Urzędu i dostępu do Kancelarii Urzędu Miasta Podkowa Leśna oraz toalety.
Bezpośrednio przy wejściu do Urzędu znajduje się jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznakowane pionowo oraz poziomo.
W budynku Urzędu Miasta Podkowa Leśna występują następujące ograniczenia:
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Informacja o możliwości składania informacji i wniosków w sprawie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe Wnioskodawca niezwłocznie zostanie poinformowany o przyczynach opóźnienia i wskazany zostanie nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Gdy Miasto Podkowa Leśna nie zapewniło Wnioskodawcy dostępności w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności albo w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności albo z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności, Wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON. Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upływu terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Informacja/wniosek jest wypełniany w celu zapewniania dostępności. Podmiot publiczny zrealizuje dostępność lub zapewni dostęp alternatywny. Wniosek należy wypełniać czytelnie (wyraźnym pismem). W polach wyboru należy zaznaczyć X. We wniosku należy podać formę kontaktu. W przypadku gdy potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z nami telefonicznie pod nr: 22 75 92 100 lub mailowo: dostepnosc@podkowalesna.pl
Informacja o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej podmiotu
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej podmiotu
Dane kontaktowe
Zarządzeniem Nr 71/2024 z dnia 23.07.2024 r. Burmistrz Miasta Podkowa Leśna powołał Zespół ds. dostępności.
Kontakt z Zespołem:
W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt na adres e-mail: dostepnosc@podkowalesna.pl lub prosimy o telefon pod numer: 22 759 21 00.
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można przekazywać:
Urząd Miasta Podkowa Leśna, ul. Akacjowa 39/41, 05-807 Podkowa Leśna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Urząd Miasta Podkowa Leśna.
Oświadczenie sporządzono dnia: 24.07.2024 r.